הכל אודות חימום תת רצפתי מבוסס מים

חימום הבית באמצעות חימום תת רצפתי מים

שוק מוצרי החימום לבית הוא רחב ומורכב ממוצרים שמציעים חימום תמורת מחיר כזה או אחר. ישנם מוצרים שמספקי לחבר אותם לשקע, כמו רדיאטור או תנור, וישנן מערכות חימום אחרות, שמצריכות התקנה של התשתית שלה בתוך הבית. באמצעי החימום מהסוג השני, ניתן למצוא מערכות הפועלות על עקרון חימום תת רצפתי.

בחימום תת רצפתי, מתקינים רשת של צינורות חימום מתחת לריצוף, וצינורות חימום אלו מחוברים לגוף החימום המרכזי בבית. בניגוד למה שניתן אולי לחשוב, ובניגוד למוצרים רבים הקיימים היום בתחום המיזוג מערכות חימום תת רצפתי אינן חדשות. למעשה, ישנן עדויות שנעשה במערכות כאלו כבר בתקופה הרומית ובמזרח הרחוק. מערכות חימום תת רצפתי נפוצות מאוד בארצות אירופה וצפון אמריקה, שבהן החורף עשוי להיות קר במיוחד. עם זאת, מערכת תת רצפתית יכולה להיות יעילה גם בישראל, ובייחוד באזורים הקרים שלה (הרי הצפון וירושלים).

מגוון אפשריות חימום לבית:

חימום תת רצפתי מים – חימום בכל ימות השנה

ישנם שני סוגים של מערכות חימום תת רצפתי. הסוג הראשון עושה שימוש במים חמים, כלומר- מציע חימום תת רצפתי מים. במערכת זו, המים עוברים ברשת של צינורות, העוברים מתחת לריצוף, ושמחוממים על ידי גוף חימום מרכזי או גופי חימום קטנים יותר, הנמצאים סמוך לצינורות. במערכת חימום המבוססת על מים, הצינורות שנעשה בהם שימוש הם צינורות מבודדים, שמסוגלים לעמוד בטמפרטורות גבוהות של חימום ושמבטיחים כי לא תהיה נזילה מהצינורות אל הרצפה. במערכות מהסוג השני, צינורות החימום הם למעשה כבלים חשמליים ואלו הן מערכות חימום תת רצפתי חשמליות.

יתרונות החימום התת רצפתי:

לסוגי מערכות החימום התת רצפתי- חימום תת רצפתי מים וחימום חשמלי- ישנם יתרונות חשובים. ראשית, בניגוד לרדיאטור או תנור, שמשתמשים בגוף בעל שטח פנים קטן יחסית להוצאת החום, הרי שבחימום תת רצפתי, החום יוצא מכל רחבי הרצפה שבחדר. כך מובטח חימום אחיד בטמפרטורה נעימה, בכל רחבי החדר. בנוסף, מאחר ומדובר במוצר שמותקן מתחת לרצפה- ולא מעליה- מדובר במוצר שחוסך מקום רב בחלל הבית.  מעבר לכך, יש למערכות הללו יתרון בטיחותי חשוב: אמצעי חימום אחרים, כמו תנור, יכולים להתהפך ולגרום לשריפה או לכוויות. כאן, אמצעי החימום מוטמן מתחת לרצפה, כלומר- אין גישה אליו, מה שמצמצם לאפס את הסיכוי להיכוות מאמצעי החימום או להוביל לשריפה. זוהי גם מערכת שפועלת בטמפרטורה נמוכה יותר מאמצעים גלויים, מה שמצמצם עוד יותר את הסיכוי לכוויה.

התקנת חימום תת רצפתי:

באופן טבעי, התקנת מערכת חימום תת רצפתי, חימום תת רצפתי מים או חימום תת רצפתי חשמלי יעיל יותר בתהליך בניית הבית, משתי סיבות: ניתן להתאים את סוג הריצוף למערכת החימום ואין צורך בעקירת הריצוף הקיים ובהחזרתו לאחר ההתקנה. כמובן, התקנת חימום תת רצפתי בבית שהוא כבר בנוי היא אפשרית, אך יש לשים לב להתאמה בין הריצוף למערכת החימום. ריצוף שאיננו מתאים, לא יוכל להעביר את החום מתחתית הריצוף אל פני השטח. בנוסף, ישנם דגשים שיש לשים אליהם לב בהתקנת המערכת ברצפה קיימת, שמתקינים מקצועיים אמורים להיות מודעים להם. היבטים אלו קיימים במיוחד כשרוצים הלתקין את המערכת מתחת לרצפת פרקט. הפרקט הוא חיפוי נפוץ לרצפות בבית, ויש לדעת כי רק סוג אחד מתוך הארבעה הקיימים בשוק (למינציה) מתאים להתקנת חימום תת רצפתי. סוגים אחרים של פרקט עשויים להיות לא יעילים כלל, או יעילים במידה נמוכה מאוד. בנוסף, בהתקנת חימום תת רצפתי מים, צריך לדאוג לכך שלא תצא מהמערכת לחות, שעלולה להסב נזק לפרקט. יש להתחשב בכך בעת המחשבה על התקנת מערכת כזו בבית.

חימום תת רצפתי מחברת חימומית

בחברת חימומית, תוכלו למצוא מגוון של פתרונות חימום מתקדמים לבית ובהם גם מערכות חימום תת רצפתי מים וחשמלי. המערכות התת רצפתיות שלנו נהנות ממגוון יתרונות, שהופכים את הקנייה אצלנו למשתלמת במיוחד: המערכות שלנו עשויות מחומרים העמידים לאורך שנים, המערכות הינן מערכות בטוחות לשימוש, הן עשויות מחומרים מבודדים שמבטיחים חימום אידיאלי וחסכון באנרגיה, והכי חשוב- הן באות עם השירות המקצועי והמסור של אנשי חברת חימומית. השירות שלנו יתאים לכם את המערכת המתאימה לבית ויתקין אותה אצלכם בסטנדרטים הגבוהים ביותר- שיבטיחו לכם חורף חם ונעים.

וולקנו מבית חימומית. השאירו פרטים, ונדאג שחום לא יחסר לכם!